W razie dokonania nieuczciwej
praktyki rynkowej konsument, którego interes został zagrożony lub naruszony,
może żądać:
1) zaniechania tej praktyki;
2) usunięcia skutków tej praktyki;
3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia
odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie;
4) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w
szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu
świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem
produktu;
5) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na
określony cel
społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa
narodowego lub ochroną konsumentów.
Ciężar dowodu, że dana praktyka
rynkowa nie stanowi nieuczciwej praktyki wprowadzającej w błąd spoczywa na
przedsiębiorcy, któremu zarzuca się stosowanie nieuczciwej praktyki rynkowej.
Roszczenia z tytułu nieuczciwej
praktyki rynkowej, o których mowa w pkt 1-3 i 5, ulegają przedawnieniu z
upływem lat trzech. Bieg przedawnienia rozpoczyna się oddzielnie, co do każdego
naruszenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz